Verdiep je in de methoden van Persoonlijke Ontwikkelingsplannen en de uitvoering ervan met de training POP-gesprekken! Ideaal voor leidinggevenden en coaches.

  • Kleine groepen
  • Ervaren docent
  • Online mogelijk
  • Praktische training

Steeds meer organisaties investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun werknemers. Met vaak goede resultaten voor beide partijen: de werknemer voelt zich gewaardeerd en uitgedaagd en de werkgever heeft vaardige mensen in huis die zich betrokken voelen bij de organisatie. Om deze persoonlijke ontwikkeling van het personeel in goede banen te leiden, is een heldere aanpak onmisbaar. Een beproefde methode is het POP - het Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Het Persoonlijk Ontwikkelingsplan stimuleert werknemer en werkgever aan de hand van een zorgvuldig opgezet protocol te investeren in het vergaren van kennis die betrekking heeft op het werk. Maar hoe geef je nu vorm aan zo'n protocol en hoe zorg je ervoor dat de uitvoering ervan naar wens verloopt? De training POP-gesprekken van Learnit Training bied je hierbij een steun in de rug. In de training komen alle stappen aan bod die deel uitmaken van een gedegen ontwikkelingsplan. Van het opstellen van het 'contract' en de tussentijdse gespreksvoering, tot aan de praktische uitvoering en het evalueren van het uiteindelijke resultaat.

Onderwerpen

  • Hoe ziet een goed POP-contract eruit?
  • Gesprekstechnieken
  • Inzicht krijgen in het functioneren van de werknemer (360°-feedbackmodel)
  • Omgaan met weerstanden
  • Het waarborgen van afspraken
  • Verschillende werkvormen
  • Van aanvang tot afsluiting: het POP-gesprek
  • Evaluatietechnieken

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor managers, leidinggevenden en iedereen die op een andere manier een coachende rol vervult.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist; de stof is met name geschikt voor beginnende managers en leidinggevenden. De inhoud kan, afhankelijk van de wensen en ervaring van cursisten, wat verschillen per cursus. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de cursisten geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van de cursus bepaald.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus POP-gesprekken referenties - Gemiddeld cijfer 8.5

  • “Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.”

    Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.3
  • “Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”

    M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.0
  • “Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.”

    S. Ham, Ready For Change B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.6
  • “De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!”

    L. Gelauff, MTEE- POP-gesprekken
    Beoordeling 7.9
  • “Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.”

    D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.0
  • “Een compacte, maar toch ook volledige cursus!”

    S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.1
  • "I like this kind of trainings, so I consider it should be done more often"

    - Plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • “Deze training heeft mij uitgedaagd om met de STAR-methode aan de slag te gaan. Het is een zeer werkbare en sterke vorm van interviewen en onderzoeken. Uitgedaagd door een zeer onderlegde trainer wordt zelfs de ervaren werker geprikkeld en geïnspireerd. Aanrader.”

    E. Nolsen, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.1
  • “Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie”

    Marco Schmidt, DZB Leiden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.9
  • “Deze training geeft je nieuwe inzichten in gesprekstechnieken en interviewtechnieken. In een paar dagen verbeter je gesprektechnieken en andere communicatieve vaardigheden. Deze vaardigheden zijn zowel toepasbaar tijdens het werk en in je privé leven. Kortom: een zeer nuttige training en een enorm leuke ervaring!”

    R.P. Lepp, Trius- Werving en selectie: gespreks- interviewtechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.”

    D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.0
  • “De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.”

    M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • “Ik heb de training gedaan op 15 en 29 maart 2012 in Den Haag. Zeer goede training met heel veel oefeningen. De lesstof was goed en begrijpbaar uitgewerkt. Het was een plezierige training. Ik heb er veel van geleerd. Tevens was de bereikbaarheid van de locatie heel erg goed. De volgende training heb ik al weer gepland staan.”

    R. Landman, ECT- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • “Een leerzame training, waarbij heel veel ruimte is voor feedback, vragen en brainstorm. De trainer bracht de onderwerpen duidelijk naar voren op een ongedwongen manier, wat erg prettig was. Zij liet ook veel ruimte voor het behandelen van vragen.”

    A. Dincer, Politie Limburg-Zuid- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 10.0
  • “Zeer professioneel en praktijkgericht. Maatwerk sluit aan op je dagelijkse werkzaamheden.”

    B. Görlitz, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.6
  • “Deze training heeft mij uitgedaagd om met de STAR-methode aan de slag te gaan. Het is een zeer werkbare en sterke vorm van interviewen en onderzoeken. Uitgedaagd door een zeer onderlegde trainer wordt zelfs de ervaren werker geprikkeld en geïnspireerd. Aanrader.”

    E. Nolsen, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.1
  • "Professionaliteit van cursusleider (Roeli), aandacht voor persoonlijke leerdoelen en verbinding binnen cursisten heeft ervoor gezorgd dat de training gesprekstechnieken als zeer positief zijn ervaren."

    - Gesprekstechnieken
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, FM Laaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie”

    Marco Schmidt, DZB Leiden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.9
  • “Lekker concreet en prima in de praktijk toepasbaar.”

    Mirjam Grootenhuis, Wijkracht- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.9
  • “Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor een andere training (Interviewtechnieken). Tijdens een gesprek met Learnit Training bleek deze training ook goed aan te sluiten bij mijn wensen. Dat hadden ze goed ingeschat. We waren met een kleine groep en daardoor kon de training heel erg naar onze leerdoelen gemaakt worden. De trainer was heel flexibel, ze bewoog mee met onze antwoorden op vragen. Je voelde dat ze je wilde helpen om verder te komen. Naar mijn idee heeft ze heel veel kennis en deskundigheid. Ik heb van haar genoten, ze heeft me geïnspireerd.”

    A. Wösten, Stichting Icare- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • “Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.”

    J. Venhorst, PCI groep- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.”

    R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Waardevolle handvatten die praktisch toepasbaar zijn!”

    J. Hartmann- Gratis webinar Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Je leert op een hele leuke ontspannen manier om te gaan met gespreksvormen. Er wordt behoorlijk veel geoefend met de vele soorten gesprekken die er zijn. Omdat de oefeningen gefilmd worden, krijg je een goed beeld van wat er goed gaat en wat er minder goed gaat wanneer het later weer in beeld gebracht wordt.”

    C. Koorevaar, Du Pont de Nemours- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.6
  • “Het oefenen van de groepsgesprekken geeft goed inzicht in wat werkt en wat praktische valkuilen zijn.”

    D. van Haard, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Erg leuke training, zeer leerzaam. Ik had een geluk om in een leuke groep te komen, dat scheelt wel.”

    E. Lammertink, Vestia- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • "Professionaliteit van cursusleider (Roeli), aandacht voor persoonlijke leerdoelen en verbinding binnen cursisten heeft ervoor gezorgd dat de training gesprekstechnieken als zeer positief zijn ervaren."

    - Gesprekstechnieken
  • “Interessante training: leerzaam en goede trainers.”

    P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 7.4
  • "I like this kind of trainings, so I consider it should be done more often"

    - Plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • “Duidelijke training. Leuk dat eerste dag heel concreet was en de tweede dag meer de diepte in ging, om zo de techniek doelgericht toe te passen is.”

    I. Hagedoorn, Peak-IT- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 9.0
  • "De cursus kan je een indruk geven over hoe je bepaalde gesprekken kan voeren wat in ons werk veel voorkomt...dus erg veel aan gehad"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • “Goede voorbereiding, goede inhoud, wordt goed gebracht.”

    R. Koops, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Kleinschalige training met veel persoonlijke aandacht, waardoor goed afgestemd op ieders leerbehoefte. Deze training biedt een mooie combinatie van theorie die direct in de praktijk kan worden gebracht en zodanig ook goed naderhand nog in de praktijk te brengen is.”

    A. Haasjes, Babbage Company- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.8
  • “De training was heel goed te doen. In twee dagen zijn heel veel items aan bod gekomen, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van de groep. Doordat er sprake was van een kleine groep kwam iedereen heel goed aan bod. Superenthousiaste, inspirerende en ook heel veelzijdige trainer. Goede mix tussen theorie en oefeningen. Ze kan goed uitleggen en maakt goed gebruik van aansprekende voorbeelden. Alle beschikbare mogelijkheden werden ingezet (de kamer was volgehangen met sheets). Ze is handig met video en gebruikt dit op overtuigende wijze om de deelnemers een spiegel voor te houden.”

    K. van Wieren- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • "Een prima training voor dummy's zoals ik, die een sollicitatiegesprek gaat voeren met een kandidaat."

    - Selectiegesprekken met STAR
  • “Interessante training: leerzaam en goede trainers.”

    P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 7.4
  • “De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.”

    J. Meijer- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Zeer nuttige training met goede toegepaste theorie in praktijk oefeningen!”

    E. Roos, Pilar Games- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • "Leerzaam, praktisch, kundig en interactief. Een dag waarop ik handvatten heb gekregen die toepasbaar zijn op een sollicitatiegesprek. Ik heb mijn doel bereikt."

    - Selectiegesprekken met STAR
  • “Zelfs als je alles al "weet" en onbewust al toepast, is de inspiratie die je opdoet en de mogelijkheid in een veilige prettige setting zeer bewust te oefenen, een grote winst!”

    J. Grootendorst - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • “Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!”

    J. Wismans, Hendrik Pierson College- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!”

    S. Kip, Bosch Scharnieren- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.2
  • “Het is een training die op maat gesneden is en zeer toepasbaar op de praktijk!”

    D. Kolstee, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Praktijkgerichte training, waarbij het communicatieniveau een treedje hoger wordt getild!”

    G. IJsseldijk, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.2
  • “Goede indruk van Trainer en organisatie. Tijdens de training krijg je goede tips mee om toe te passen in de praktijk.”

    Friso Bakker, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.3
  • “Een training toegespitst op de praktische invulling van functionerings- en beoordelingsgesprekken. Hierbij leer je niet alleen de standaard acties, maar ook de redenen erachter. Hierdoor is het direct toepasbaar!”

    R. van Dantzig, Cam IT Solutions- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • “Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.”

    J. Venhorst, PCI groep- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Super prive training gehad, veel nieuwe inzichten gekregen. Eindelijk structuur in mijn gesprekken en toch het gevoel dat het niet een kunstje worrdt, maar een goed zakelijk sollicitatie gesprek.”

    H. Loos, ABN Amro Bank- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 9.2

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen