Klassikaal
2 dagen1150,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Iedereen schrijft voor zijn werk. Of het nu een mailtje is om afspraken te bevestigen, of een rapportage of beleidsplan: je schrijft om gelezen en begrepen te worden. Dat gaat niet vanzelf. Vaak kost het meer tijd en aandacht dan je er eigenlijk voor over hebt. De schrijftrainingen van Learnit kunnen je helpen, sneller en met meer vertrouwen professionele teksten te schrijven die overkomen.
Daarvoor brengen wij tijdens de training eerst in kaart aan wie je schrijft en welke boodschap je wilt overbrengen. Dat bepaalt niet alleen hoe je jouw lezer aanspreekt en wat je wel of niet moet vertellen, maar ook de structuur en volgorde van je tekst. Zo werken we van groot naar klein: je leert jouw tekst in te delen in alinea's die logisch op elkaar aansluiten, en daarna heldere en bondige zinnen te formuleren. En ten slotte besteden we aandacht aan woordkeuze en correct schrijven.
Hieronder vind je een overzicht van onderwerpen die aan de orde komen in de training Klantgericht schrijven. Dit programma kan aangevuld worden met onderwerpen van de deelnemers die uit de intake naar voren komen.
Deze training is bij uitstek praktijkgericht. Vanzelfsprekend wisselen we luisteren, delen, uitproberen en reflecteren (ook onderling) af. Om ervoor te zorgen dat je op je werkplek inderdaad sneller betere teksten schrijft en dus van de training meeneemt wat je nodig hebt, is de training ook interactief. Je kunt je vragen kwijt, je leert ook van de andere deelnemers en je krijgt veel tips om in de praktijk een antwoord te vinden op bijvoorbeeld formuleer- en spellingsvragen.
De training Klantgericht schrijven is geschikt voor alle mensen die regelmatig korte teksten als mailberichten en brieven schrijven voor hun werk.
De training richt zich vooral op het Nederlandse taalgebied. Maar klantgericht schrijven is internationaler dan je denkt. Als jij voor je werk ook Engels, Duits of Frans moet schrijven, kun je met de meeste tips toch goed uit de voeten.
Schrijf je nu voornamelijk grotere documenten, dan is de training Heldere teksten schrijven misschien beter voor jou. Belangstellenden die voornamelijk vragen hebben over foutloos schrijven, bevelen wij de training Nederlandse spelling en grammatica van harte aan. Neem gerust contact op met Learnit om je te laten adviseren!
De onderwerpen die hierboven genoemd zijn, krijgen zeker aandacht omdat ze direct bijdragen aan betere teksten. Hoe het programma precies ingevuld wordt, hangt verder af van de intakes die de trainer kort voor de trainingsdata afneemt, per mail of telefonisch. Je kunt dus zeker aandachtspunten aandragen.
Heb je in je team of op de afdeling collega's die met dezelfde vragen rondlopen? Neem dan contact op om de maatwerkmogelijkheden te bespreken.
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Voor de training Klantgericht schrijven moet men beschikken over een goede kennis van de geschreven en gesproken Nederlandse taal op mbo-niveau.
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Klantgericht schrijven referenties - Gemiddeld cijfer 8.6
"Het is een organisatie die vooraf vraagt waar de training over moet gaan en met hoeveel deelnemers, je weet dus gelijk waar je aan toe bent. De samenwerking heb ik als prettig ervaren. Veel informatie gekregen maar ook in praktijk toegepast."
"Ik ben zeer tevreden over de cursus. Heb er meer gehaald dan ik had verwacht en dat is altijd goed."
"De training werd gegeven in een goed tempo, waarbij de cursisten goed konden meekomen. Het was geen grote groep, waardoor er genoeg ruimte was voor het individu. De stof was in een logische volgorde, waardoor je door verder te gaan in de training de basis goed bleef herhalen, waardoor deze bij blijft."
"Leuke, praktische training."
"Veel trucjes geleerd"
Learnit referenties