Klassikaal
2 dagen1150,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.
In onze training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische communicatie. Naast stil te staan bij de vraag wat communicatie precies inhoudt, worden effectieve vraag- en luistertechnieken behandeld. Er wordt ook uitvoerig geoefend met deze vaardigheden, zodat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Het gehele telefoonproces wordt doorlopen, zodat je van opnemen tot ophangen klantgericht blijft werken.
Na afloop van de training heb je:
Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten:
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Klantgericht telefoneren referenties - Gemiddeld cijfer 8.4
“Ik heb al een aantal trainingen op het gebied van communicatie gevolgd. Een groot aantal zaken die ik heb geleerd pas ik dagelijks toe in de praktijk. Er zijn echter altijd handelingen die in de loop der tijd wegzakken en minder doorontwikkelen. Voor mij is deze training een opfrisser geweest waarbij een aantal tools weer naar boven zijn gehaald.”
A. den Heijer, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
“Een hele goede training waarvan ik veel opgestoken heb. Er worden veel handige tips gegeven waar je echt wat aan hebt bij een telefoongesprek.”
D. van Bronkhorst, Straatman B.V.- Klantgericht telefoneren
“'Fijne leerzame training, veel gesprekstechnieken geoefend. Prettige training en trainer.'”
R. Mooi, Gelre Ziekenhuizen Apeldoorn- Klantgericht telefoneren
“Zeer leerzame training!”
S. Hogendoorn, Kamer van Koophandel (KvK)- Klantgericht telefoneren
“Het is voor mij de derde telefoontraining. Deze training steekt ver boven de eerdere uit. Belangrijk is de psychologie achter de mens wat mij in deze training zeer aanspreekt.”
P. Diemel, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
“Er worden situaties behandeld die in de praktijk op kantoor voorkomen en dat vond ik zeer positief. Door bepaalde nogal lastige situaties te oefenen, ben je daar in de praktijk beter op voorbereid en weet je hoe je daar beter op moet reageren.”
M. de Bruijn, Chiever B.V.- Klantgericht telefoneren
“Verrassend hoeveel verbeterpunten de trainer nog wist te vinden in het verkoopproces. En dat bij een verkoper met meer dan 20 jaar ervaring.”
Gerald Olde Bolhaar, World-Valve B.V.- Klantgericht telefoneren
“Hele boeiende training, waar je daadwerkelijk iets mee kan in de praktijk!”
M. van der Putte, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
“De inhoud van de training zat erg goed in elkaar en was goed aangepast aan mijn wensen en organisatie. De variatie was goed, vooral de rollenspellen waren prettig en heb ik veel aan.”
I. Goudkamp, JOP- Klantgericht telefoneren
“Intens, maar hands on tips!”
D. Djoparto, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
“Zeer toereikend. Situaties besproken, geoefend en tips en trucs meegekregen.”
El. Pisters, Geonius- Klantgericht telefoneren
“Een op maat gesneden communicatietraining die aansluit op de persoonlijke beleving en de beleving van de groep, waardoor communiceren dimensie krijgt.”
J. de Lange, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
“Deze training is compleet aangepast aan onze behoeften.”
M. Hollaar, Troy Chemie GmbH- Klantgericht telefoneren
“Praktijkgerichte oefeningen binnen een veilige leeromgeving.”
M. Platteeuw-van der Poel, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
“De inhoud van de training was goed aangepast aan mijn/onze wensen. Alle punten waar ik tegen aan liep kwamen aan bod en werden goed geoefend.”
B. Bink, Van Eijk- Klantgericht telefoneren
“De training is zeer leerzaam voor veel doelgroepen, of je receptioniste bent of inkoper, uiteindelijk krijgt de zender met de ontvanger te maken in het dagelijkse leven, zo kun je sparren over hoe het overkomt als je met een receptioniste belt of andersom.”
R. Wennekes, Cofely N.V.- Klantgericht telefoneren
“Uitstekende training! Tool made en erg professioneel!!”
D. Manscholt, Christelijk College de Populier- Klantgericht telefoneren
“Kort praktische training, waarin je d.m.v. interactie/video op feiten wordt gewezen, die je door de jaren heen als vanzelfsprekend bent gaan beschouwen. Erg nuttig om in een ongedwongen sfeer, mede door de ervaren trainer, de puntjes weer op de "i" te zetten.”
M. Lems, Jotun B.V.- Klantgericht telefoneren
Learnit referenties