Klassikaal
2 dagen1150,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Wat voor beroep je ook uitoefent, iedereen heeft weleens te maken met lastige mensen. Het zal je niet helpen om deze mensen zo veel mogelijk te negeren of te blijven hopen dat deze mensen ooit zullen veranderen. Het is zaak om zélf een actieve rol aan te nemen in het vinden van een acceptabele omgangsvorm. Door op een professionele manier met lastige types om te gaan, komen jouw werkplezier, productiviteit en het functioneren van je team niet in gevaar.
In de training Omgaan met lastige mensen leer je niet alleen om te gaan met lastig gedrag, maar ook te begrijpen waar lastig gedrag vandaan kan komen. Je krijgt meer inzicht in de andere partij, maar ook in jouw eigen communicatiestijl. Met deze informatie komen vaak al nieuwe, creatieve oplossingen in zicht. In de training passeren verschillende typen lastige mensen de revue en wordt onderzocht op welke manieren je met ze kunt omgaan. Ook leer je bekende valkuilen te omzeilen en te herkennen wanneer de omgang met iemand onprettig dreigt te worden. Negatieve interactiepatronen worden vervangen door productieve, zodat je grip kunt krijgen op de situatie.
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
Verschillende type lastige mensen: Met wat voor soort lastige mensen heb jij te maken, privé of tijdens je werk?
Wat maakt iemand een lastig persoon om mee om te gaan?: Leer de focus te leggen op aanwijsbaar (probleem)gedrag, in plaats van op de persoon.
Hoe communiceren we met elkaar?: Inzicht in hoe het communicatieproces werkt.
Referentiekader van jezelf en referentiekader van de ander: Iedereen zit anders in elkaar en reageert daardoor anders op situaties. Je hier bewust van worden helpt je bij het inleven in de ander.
Onderscheid maken tussen waarnemingen en interpretaties: Door welke bril kijk je naar een situatie? Wat zijn feiten en wat vul je (onbewust) zelf in?
Kernkwaliteiten en kernkwadranten: Je kunt effectiever communiceren als je weet wat je kwaliteiten, valkuilen en allergieën zijn.
Aanleidingen voor lastig gedrag: Valkuilen en potentiële problemen herkennen, zodat je hier vroegtijdig op in kunt spelen.
Je eigen rol in lastige situaties: Wat is jouw voorkeursgedrag en hoe stel jij je op ten opzichte van anderen?
Assertiviteit: Hoe kom je op voor je eigen belangen, zonder over de belangen van de ander heen te lopen?
Omgaan met stress en weerstand: Krijg en behoud grip op de situatie.
Na de training:
Deze training is geschikt voor iedereen die te maken heeft met lastige mensen, zowel op professioneel als persoonlijk niveau.
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Omgaan met lastige mensen referenties - Gemiddeld cijfer 8.5
“De training voldeed helemaal aan de verwachtingen. Het thema omgaan met lastige mensen werd goed uitgediept. Er was alle ruimte voor de deelnemers om met hun ingebrachte casus aan de gang te gaan, maar er was ook ruimte voor andere de vragen. Het lesmateriaal was uitstekend verzorgd. De trainer was geweldig. De trainer speelde erg goed in op een aantal ontwikkelingen die eigenlijk niet voorzien waren. Zij nam daar alle ruimte voor, maar zag toch kans om aan haar doelen van de dag te werken. Petje af. Ze zag kans om deelnemers, waar nodig, uit hun emoties te halen en weer in het onderwerp te zetten. En creëerde een veilige omgeving, zodat wij ons uitgedaagd voelden er vol voor te gaan. Knap! Een deskundige open en flexibele organisatie.”
A. ten Asbroek, ProBiblio- Omgaan met lastige mensen
“Mijn ervaring met Learnit was uitstekend! Het inschrijfproces was eenvoudig en de communicatie was altijd helder en professioneel. De trainer was deskundig en wist de stof op een toegankelijke manier over te brengen. De sfeer tijdens de cursus was open en ondersteunend, waardoor ik me vrij voelde om vragen te stellen en actief deel te nemen. Ik kan Learnit van harte aanbevelen aan iedereen die zijn of haar vaardigheden wil ontwikkelen!”
S. van Nieuwenhoven - Aquon- Omgaan met lastige mensen
“Ik vond dat de trainer de sessie heel goed begeleidde en flexibel was met wat er speelde en dat ook weer gebruikte als leermateriaal.”
H. Janse, ProBiblio- Omgaan met lastige mensen
“Prima training met veel voorbeelden die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Materiaal is goed verzorgd en duidelijk. Lestempo perfect afgestemd en de duur van de training is ook prima. De trainer was persoonlijk, met veel kennis en ervaring op het gebied van communicatie. Prettig om mee samen te werken en kan zich goed inleven in de situaties. Geen 9-5 mentaliteit en zet je echt aan het denken.”
R. Meuwissen, Ermeco Digitale Communicatie- Omgaan met lastige mensen
“Deze training maakt het verschil van het emotioneel via bewustwording naar het tactisch kunnen omgaan met lastige mensen. Zeer vakkundig gegeven training en gericht op het toepassen in de praktijk.”
T.J. van den Driesche, Evides Waterbedrijf- Omgaan met lastige mensen
“Er wordt een goede analyse van je persoon gemaakt. Bijna alle handvaten zijn bruikbaar.”
M. Lebour, Ordina- Omgaan met lastige mensen
“Problemen waar je tegen aanloopt privé & zakelijk worden in deze training uitgediept. Je komt jezelf daarin wel een paar keer tegen, en dat is zeer leerzaam.”
E.J. Blok, Dunea N.V.- Omgaan met lastige mensen
“De inhoud van de training is van goede kwaliteit. Er is een goede afwisseling van theorie en praktijk. Het lesmaterariaal is erg handig om als naslagwerk te gebruiken. Het lestempo is goed bij te benen.”
M. Loeffen, Sociale Verzekeringsbank (SVB)- Omgaan met lastige mensen
“Door de praktijkoefeningen is het mij duidelijk geworden dat in lastige situaties veel stress en druk weggenomen kan worden bij beide partijen, enkel door een juiste houding van mijzelf. Dat was wel de zogenoemde eye-opener.”
I. Koenen, Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant- Omgaan met lastige mensen
“Bondige training met goede professionele ondersteuning. Resultaatgericht en met ruimte voor eigen inbreng.”
Monique Stax-van Mossel, Sociom- Omgaan met lastige mensen
“Zeer positief: flexibel inspringen op wensen van de cursisten en goed in het oog houden welke onderwerpen nog aan bod moeten komen.”
E.H. de Jonge, Provincie Groningen- Omgaan met lastige mensen
“Het was een erg nuttige training gericht op de praktijk.”
Monique Hanen, Sociom- Omgaan met lastige mensen
“Goede training. Werd erg veel met praktijk efeningen gedaan. Video opname was van zeer grote waarde. We hadden een erg goede trainer. Duidelijk een zeer ervaren professional. Ik heb ontzettend veel van haar geleerd. Eigenlijk had ze binnen één uur al helemaal door waar mijn knelpunten lagen.”
T. Markwat, Robecco- Omgaan met lastige mensen
“Ik heb de training als prettig en leerzaam ervaren. Er was veel ruimte voor eigen inbreng. De training zette mij aan tot het nadenken over zaken die ik normaal als vanzelfsprekend beschouw en om die reden nooit veel gedachten aan wijd. Dan blijkt dat als de zaken ontrafeld worden, mijn kijk op diezelfde zaken zich verdiept. Ik vond het interessant dat te ervaren.”
Conny Videler-Smits, Sociom- Omgaan met lastige mensen
“Een top training als je veel met andere mensen omgaat. Je leert veel over gedrag van en de omgang met mensen. Maar je eigen tekortkomeningen komen ook aan bod.”
B. Den Heten, SPS Cryogenics B.V.- Omgaan met lastige mensen
“Inhoud van de training was prima. Lesmateriaal goed duidelijk en professionaliteit ook niets op aan te merken.”
R. Zijp-de Wild, Politievakbond ACP- Omgaan met lastige mensen
Learnit referenties