Klassikaal
2 dagen1150,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je jezelf goed profileert. Er zijn allerlei vaardigheden en technieken die je kunnen helpen om de communicatie weer "recht" te trekken. Het is belangrijk om je hierbij te realiseren dat communiceren veel meer is dan een vaardigheid alleen. Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt. Zo kun je stress ervaren of niet zo goed in je vel zitten door omstandigheden. Dit heeft invloed op de manier waarop je je uitdrukt en hoe je overkomt op anderen.
In de training Communicatieve vaardigheden ontdek je jouw eigen stijl van communiceren en ga je op zoek naar jouw normen, kwaliteiten en valkuilen. Welke factoren dragen voor jou bij aan een effectieve vorm van communiceren? Waar zul jij op moeten letten en wat maakt je krachtig? Je leert in deze training jezelf effectief uit te drukken, waardoor je meer controle hebt over de manier waarop je overkomt. Er wordt aandacht besteed aan de wijze waarop wij met elkaar communiceren en je komt erachter op welke manier ons referentiekader een belangrijke bron van miscommunicatie is. Je leert jezelf uit te drukken zoals jíj bent, zonder de ander daarmee voor het hoofd te stoten.
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
Inzicht in de manier waarop het communicatieproces werkt
Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam en hoe klinkt je stem? En welk effect heeft dit op jouw manier van communiceren?
Achter elke valkuil gaat een kwaliteit schuil en vice versa schuilt in elke kwaliteit een valkuil. Inzicht in eigen kwaliteiten en valkuilen helpt je effectiever te communiceren.
Reageer je snel en uit emotie of neem je de tijd om bedachtzaam en tactvol te reageren?
Hoe laat je zien dat je aandacht hebt voor de ander? Dat je echt luistert naar iemands boodschap?
Bewustwording van ruisfactoren en in het bijzonder ons eigen referentiekader als bron voor miscommunicatie.
Uitleggen welk effect andermans gedrag op jou heeft zonder de ander te veroordelen of verwijten te maken, zodat de ander open staat voor jouw boodschap.
Je leert jezelf (nog) beter kennen en snapt waar dit bij jou vandaan komt en je leert dat dit voor ieder ander ook geldt.
De training is heel geschikt voor iedereen die aan de slag wil met het aanscherpen en optimaliseren van de eigen manier van communiceren. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?
Deze lijst is natúúrlijk niet compleet. Iedereen is immers anders. Waar wil jij aandacht aan besteden binnen jouw communicatieve vaardigheden?
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Wanneer wil jij starten?
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Wanneer wil jij starten?
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Communicatieve vaardigheden referenties - Gemiddeld cijfer 8.5
"C. Steunebrink, Schutter Rotterdam B.V. - >'Deze training zal mij de komende tijd helpen bij vergaderingen, functioneringsgesprekken ea.' - Beoordeling: 7.6"
- Communicatieve vaardigheden
“Doordat we maar met een kleine groep waren was het echt een training op maat! Door videogebruik zie je jezelf terug waardoor het 'kwartje' meer valt. Prima aanpak, veel geleerd, eye openers.”
K. Rietema, Agrifirm Plan- Communicatieve vaardigheden
“Er wordt goed geluisterd naar de wensen van de cursist. Gevarieerd programma”
Guus Rasker, Stichting de Hoven- Communicatieve vaardigheden
“Deze training is een aanrader, vooral omdat het duidelijk wordt hoe je overkomt op andere mensen. Waar je vaak niet bij stilstaat en geen idee van hebt.”
R. van Beusekom, Universiteit van Amsterdam (UvA)- Communicatieve vaardigheden
“Zeer goede en vakbekwame mensen, passen zich goed aan naar de wensen van de klant. Voor herhaling vatbaar.”
J. Sanders, SealteQ Group B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Veel afwisseling en persoonsgericht programma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursisten. Duidelijk programma met basisbenodigdheden. Video-opnames waren in het begin minder prettig, maar wel heel leerzaam! Een aanrader voor iedereen die zich bewust wil worden van zijn of haar houding en gedrag en het effect hiervan op de omgeving.”
S. de Redeker, Nederlands Forensisch Instituut (NFI)- Communicatieve vaardigheden
“De training houdt de deelnemers een spiegel voor, waardoor je een ander inzicht krijgt in hoe mensen iets waarnemen en vertalen in een mening/houding.”
A. Frederik, Hommerson Leisure Vlaardingen B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Goed! Een nuttige training die in de alledaagse praktijk toegepast kan worden.”
H. van der Veer, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Oost- Communicatieve vaardigheden
"Heel indrukwekkende cursus. Leerzaam, maar wel intensief. Zeer de moeite waard, ik heb heel veel geleerd."
- Communicatieve vaardigheden
“Het is zeer duidelijk en totaal niet langdradig. Zou de training dan ook aanraden te volgen.”
P. Bossenbroek, Smart Packaging Solutions- Communicatieve vaardigheden
“De groep waar ik in heb gezeten was klein, waardoor er beter op mij gericht kon worden. De trainer speelde snel in op onze problemen.”
K. Dijkhuizen, Nedmag Industries B.V.- Communicatieve vaardigheden
“De trainer heeft een ongedwongen houding en besteedt veel aandacht aan de persoonlijke leerdoelen.”
J. Geraedts, Provincie Limburg- Communicatieve vaardigheden
“Interessante en zeer leerzame training. Je kunt tijdens deze training veel over jezelf leren als je ervoor open staat.”
A.K. Schuur, Provincie Groningen- Communicatieve vaardigheden
“Goede, gedegen training, met veel praktijkoefeningen en een uitstekende trainer. Zeker een aanrader!”
K.J. Mulders, Bosch- Communicatieve vaardigheden
“Deze training houdt je een spiegel voor en levert handvaten voor effectievere communicatie.”
J. Postma, Diamond Genetics- Communicatieve vaardigheden
“Zeer praktische training, waar in een kleine, veilige groep geoefend kan worden.”
P. van Rozen, De Fochtel- Communicatieve vaardigheden
“ik heb 2 super leerzame dagen gehad waar ik nog vaak aan terug ga denken”
Hester Wagemans, De Passie Wierden- Communicatieve vaardigheden
“Goede training waarin ruimte is om jouw persoonlijke problemen op gebied van communicatie aan te pakken en te trainen.”
Ellen Vissers, De Domijnen- Communicatieve vaardigheden
“Indien je een training zoekt waarbij je sociale vaardigheden, emotionele intelligentie en beïnvloedingsvaardigheden wil combineren dan moet je deze training doen, want ze komen allemaal aan bod.”
S. Ugur, Gemeente Amsterdam Juridisch Bureau- Communicatieve vaardigheden
“Het heeft mij zeker geholpen en ik denk dat ik er veel zal uithalen in de praktijk. Ga dit zeker ventileren op het werk en ga proberen andere collega's te bewegen om ook deel te nemen aan deze training.”
M. Sachs, Boon Edam- Communicatieve vaardigheden
“De trainer neemt na een telefonisch voorgesprek je leerdoelen door. Tijdens de trainer weet de trainer iedereen persoonlijk aan zijn eigen leerdoelen te laten werken, zodat je het maximale uit deze training kunt halen.”
M. van der Boor, Kadaster- Communicatieve vaardigheden
“Goed om jezelf te verbeteren. Het is best een persoonlijke training en juist daarom erg goed toepasbaar in de praktijk.”
J. Blauwendraat, Nefkens Utrecht- Communicatieve vaardigheden
“Leuke interessante leerzame cursus, goed op de cursisten afgestemd”
E. Riemersma, GGD Fryslan Afdeling Jeugdzorg- Communicatieve vaardigheden
“Je leert meer over jezelf! Makkelijk toe te passen voorbeelden.”
C. Steevens, SJG Weert- Communicatieve vaardigheden
“Ik vond het waardevolle training, met een goede opbouw qua diepgang. Je wordt je allereerst bewust van het verloop van het communicatieproces en welke rol welk communicatiekanaal hierin speelt. Door dit vervolgens zelf te ervaren, snap je direct de theorie. De theorie en oefeningen gingen steeds een stapje verder, zodat je kunt voortbouwen op het eerder geleerde. Aan het eind van de training ben je je bewust van hoe je overkomt op anderen en kun je tijdens gesprekken beter handelen als het stagneert of je de kern niet weet te vatten. Ook heb je inzicht in de rol die emoties spelen en hoe het proces van feedback verwerken verloopt. Het is uiteraard wel zaak om hier in de praktijk nog flink mee door te oefenen, zodat je op den duur niet meer "bewust bekwaam" bent, maar "onbewust bekwaam"!”
S. Faber- Communicatieve vaardigheden
“Persoonsgerichte training waar rekening wordt gehouden met ieders leerdoelen. Doordat vooraf kon worden aangegeven wat je persoonlijke leerdoelen waren, kon hier tijdens de training rekening mee worden gehouden.”
F. van Dooren, Infrastructure Services & Projects- Communicatieve vaardigheden
“Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)”
A. Koelewijn, MarketFood- Communicatieve vaardigheden
“Training was voor mij een "eye opener", meer uit gehaald voor mijzelf dan ik in eerste instantie aan dacht.”
J. Laven, Valid IT Infrastructures- Communicatieve vaardigheden
“Mijn leerdoel was communiceren met zelfvertrouwen, dit doel is zeker bereik in deze cursus!”
Anne Mathijssen, Koppert Biological Systems B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Het waren twee fantastische dagen.”
E. Bakerlaar, Liesbeth de Waal-Stroes Loopbaanadviseur- Communicatieve vaardigheden
“Zeer nuttige training voor communicatie binnen de werkplek. Je zou ook zomaar meer over je collega's te weten kunnen komen.”
L. Timmerman - Metrohm Autolab BV- Communicatieve vaardigheden
"Ik heb tijdens deze training veel handvatten gekregen die ik makkelijk toe kan passen in de praktijk."
- Communicatieve vaardigheden
“Erg fijne training, die je zowel op zakelijk gebied als privé kan gebruiken.”
M.J.C. den Otter, ACT B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Door deze communicatietraining, weet ik hoe ik over kan komen en dat dat ook anders kan. Ik dacht er eerder niet zo over na. Ik weet nu bijvoorbeeld dat je een vraag ook op een andere manier kan stellen, waardoor ik veel meer informatie kan krijgen. Ik heb ook geleerd om beter te luisteren en tijd te nemen voor een gesprek.Ik moet het mezelf natuurlijk nog aanleren. Dus aan de slag!”
M. Holtkamp, Teesing B.V.- Communicatieve vaardigheden
“De training bevat zowel korte als diepgaande methoden om snel beter te communiceren op elk gebied met een brede doelgroep. Het toepassende is verrassend merkbaar nog voordat de tweede trainingsdag begint.”
E. Don, Cofely B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Leuke afwisselende training, waarin je een goede beeld van jezelf krijgt!”
S. Hermans, Pentasz Mergelland- Communicatieve vaardigheden
“Intensieve, leerzame training met interessante lesstof, gegeven door een bekwame trainer.”
M. Dolmans, Stichting Kempenhaeghe- Communicatieve vaardigheden
“Goede training om de principes achter communicatie op te frissen of voor het eerst mee kennis te leren maken.”
A. Wouterse, Metohm Autolab BV- Communicatieve vaardigheden
“Ik heb de training als zeer prettig ervaren. Een training in een 'veilige' omgeving met een goede verhouding tussen theorie en praktijk. Veel ruimte voor eigen inbreng. Goede feedback.”
I. van Lent-Deurvorst, LEVS architecten- Communicatieve vaardigheden
“Een zeer doeltreffende training over het communiceren in de breedste zin van het woord.”
E. Brouwer, Brouwer Bouw Management- Communicatieve vaardigheden
“Communicatietraining met gebruik van rollenspellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communicatie te willen verbeteren. Het vraagt wel diepgaand inzicht in wat voor type persoon je bent (solo, in team, privé, enz). Bijna een psychologisch assessment zou ik zeggen.”
V. Ali, Vodafone- Communicatieve vaardigheden
“De training was erg zinvol. Er wordt veel aandacht besteed aan de persoonlijke leerdoelen en rekening gehouden met de mogelijkheden van ieder persoonlijk. Het geleerde is praktisch toepasbaar.”
R. Aerts, Verpleeghuis Norschoten- Communicatieve vaardigheden
“Ik heb geoefend de feedback met de speciale techniek geven en ontvangen. Ik vond de lesstof over de communicatie kanalen, luisterhouding, inzicht krijgen in mijzelf en anderen heel erg nuttig.”
Olga Tichomirova, Unica Installatiegroep B.V.- Communicatieve vaardigheden
"Zeer knap dat er zoveel aan de licht kwam! Zeer gewaardeerd! Goede handreikingen en uiteenzettingen en verhelderingen om erin te kunnen ontplooien! Jullie hebben mij echt ermee echt geholpen! Maatwerk!"
- Communicatieve vaardigheden
“Als je verder wilt dan alleen communicatiemodellen leren ben je hier aan het juiste adres. Een interactieve training op maat en door de kleine groepen krijg je echt de aandacht die je voor het bereiken van je doel(stelling) nodig hebt.”
D. Prinse, GEA Westfalia Seperator Nederland B.V.- Communicatieve vaardigheden
“Prima training, die wordt afgestemd op persoonlijke leerdoelen. De training geeft op een leuke manier inzicht welk effect jouw manier van communiceren heeft op de ontvanger.”
M.P.W. Souren, ISS Facility Services- Communicatieve vaardigheden
"Deze communicatie training was inspirerend, leerzaam, zeer positief, informatie is duidelijk overgebracht, leuke kleine groep en dus intensiever. Kan dan ook zeggen dat we veel hebben geleerd en dus goed konden oefenen."
- Communicatieve vaardigheden
“Hele leuke, educatieve en persoonlijke training waar je meteen weet waar je het voor doet.”
R. Andrun, Akerboom Yacht Equipment- Communicatieve vaardigheden
Learnit referenties
Bekijk nu vast je volgende training