Klassikaal
1 dag575,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.
Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Motiverende gespreksvoering referenties - Gemiddeld cijfer 8.5
"Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"
- Motiverende gespreksvoering
“Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”
C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
"Een leerzame en dynamische training op maat."
- Motiverende gespreksvoering
“Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”
L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
“Erg leerzaam, veel kunnen leren waar ik in de praktijk direct mee kan oefenen en mij eigen kan maken. Er was veel afwisselend lesmateriaal. Ook het naslag werk, het boek en de map met info is fijn om nog eens in terug te kijken. Mijn leerdoelen zijn goed aan bod gekomen in de training, waardoor ik veel aan de training heb gehad. De training was afwisselend, waardoor ik de aandacht er goed bij kon houden en me actief heb kunnen inzetten. Iedereen voelde zich veilig genoeg om te durven leren.”
R. van Cauteren, UwHuisVeilig Advies B.V.- Gesprekstechnieken
"Zeer leerzaam en opent je ogen met hoe je naar jezelf kijkt en wat je nog kan "verbeteren"."
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”
J. Schuurman, FM Laaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.”
A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
“Compleet, kort, bondig, snel, interactief en volledig. Goede keuze om deze praktijkgerichte training te volgen. Mijn team zal zeker zaken die aan bod zijn gekomen toepassen in de praktijk.”
R. van Vliet, KLOK Containers- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!”
L. Gelauff, MTEE- POP-gesprekken
“Gewoon een keer deze training volgen, altijd nuttig.”
Frank Medendorp, Wijkracht- Selectiegesprekken met STAR
“Zeer praktische, op de deelnemers aangepaste training: goede trainer, kleine groep, goede sfeer. Goed kunnen communiceren is iets wat iedere dag, in ieder contact van belang is. Heel fijn dus om daar eens twee dagen echt de tijd voor te nemen onder professionele begeleiding.”
A. Flipse- Gesprekstechnieken
“Het is een leerzame training. De informatie die je krijgt past bij jou als persoon. Tijdens de les wordt dat nog aangescherpt naar wat jij nodig hebt. Na de training wordt je bewuster van waar je mee bezig bent en van datgene wat wordt gezegd tijdens een gesprek.”
A. Kool, Luba Personele Diensten- Gesprekstechnieken
"I like this kind of trainings, so I consider it should be done more often"
- Plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
“Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”
M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
“De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.”
M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum- Gesprekstechnieken
“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.”
Erik Beckers, GEA Bakel- Gesprekstechnieken
“De Roos van Leary, heel erg nuttig! Als je dat begrijpt, is communiceren een stuk makkelijker.”
S.J.G. Bieman, Gemeente Alkmaar- Gesprekstechnieken
“Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving.”
A.G. Weisz, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum- Gesprekstechnieken
“Zeer nuttige training die goed was aangepast op de wensen en behoeften van de groep. Echt een aanrader!”
J. Meijer, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC)- Selectiegesprekken met STAR
“Deze training is breed toepasbaar in zowel het werk als privé. Doe hem samen met een aantal collega's, zodat je op elkaar kunt oefenen. Het is meteen een handige manier om de sfeer in je team te verbeteren en/of om begrip voor elkaar te kwaken. Voorwaarde is wel dat je je open en kwetsbaar durft op te stellen.”
H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.”
I. van den Berg, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.”
K. Schipper, Intermaris- Gesprekstechnieken
“Super prive training gehad, veel nieuwe inzichten gekregen. Eindelijk structuur in mijn gesprekken en toch het gevoel dat het niet een kunstje worrdt, maar een goed zakelijk sollicitatie gesprek.”
H. Loos, ABN Amro Bank- Selectiegesprekken met STAR
“Interessante training: leerzaam en goede trainers.”
P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
“De inhoud was zeer goed en goed toegespeeld op ons bedrijf. De trainer was zeer kundig en kon vele herkenbare voorbeelden noemen. Ook het intakegesprek vooraf was fijn.”
H. Korten, Hoopman Machines B.V.- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.”
K. Schipper, Intermaris- Gesprekstechnieken
“Een to the point training waarbij heel goed aansluitiing werd gemaakt bij de verschillen tussen de deelnemers wat betreft het voeren van gesprekken. Elke deelnemer haalde zijn eigen inzichten en leerdoelen, waarbij het delen van de inzichten ook interssant bleken voor een ieder. Een sterk punt vond ik het gebruik van modellen, waarbij de deelnemers werd gevraagd de inhoud te leveren. Dit werkte veel beter dan het presenteren van een model met de vaak abstracte begrippen, die daarna moeten beklijven en dan vervolgens in een oefening in de praktijk moeten worden gebracht/vertaald.”
R. Stap, Hoogheemraadschap van Rijnland- Gesprekstechnieken
“Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!”
S. Kip, Bosch Scharnieren- Slechtnieuwsgesprekken voeren
“Een zeer interessante, leerzame en ook leuke training waar iedereen wat aan heeft. Daarnaast voldeed ook de trainer aan al mijn verwachtingen en wist ze de stof helder, duidelijk, interactief en op leuke, leerzame manier over te brengen. Een absolute aanrader voor iedereen die beter wil leren communiceren.”
Ronald Jacobs, Medicamus Facilitair B.V.- Gesprekstechnieken
“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.”
A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
“Learnit geeft op professionele wijze deze STARR training. Een goede structuur waar je in de praktijk veel mee kunt.”
Jeroen Wooning, RedWave Beheer B.V.- Selectiegesprekken met STAR
“Goede inhoudelijke training waarbij er een mooi balans is tussen theorie en praktische uitvoering. Hier krijg je vervolgens feedback en tips op. Trainer begreep de doelgroep en de markt waarin wij acteren. Je wordt goed geprikkeld in de training met uitdagende casussen en opdrachten.”
J. Vleeming - Aatop Personeelsdiensten- Selectiegesprekken met STAR
“Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!”
M. van der Burght, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
"Ik ben zeer tevreden over de training. Het heeft mij veel inzicht gegeven in gespreksvaardigheden en het uitvoeren ervan. Ik kan dit toepassen in de praktijk. Een echte aanrader dus!"
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
“Erg prettige webinar die goede tips geeft in gesprekstechnieken. Voor mij ook ideaal omdat ik het op een eigen gewenst tijdstip kon bekijken.”
H. van Hout, Fontys Hogeschool van de Kunsten- Gratis webinar Gesprekstechnieken
“Leerzame dag die aanleiding geeft tot nadenken en verbetering.”
H. Muharam, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC)- Selectiegesprekken met STAR
“Professioneel en klantgericht!”
A. de Zwart, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
“Ik heb de training gedaan op 15 en 29 maart 2012 in Den Haag. Zeer goede training met heel veel oefeningen. De lesstof was goed en begrijpbaar uitgewerkt. Het was een plezierige training. Ik heb er veel van geleerd. Tevens was de bereikbaarheid van de locatie heel erg goed. De volgende training heb ik al weer gepland staan.”
R. Landman, ECT- Gesprekstechnieken
“Een nuttige training waarbij de enthousiaste en deskundige trainer de theorie en praktijk goed weet te combineren.”
L.P. Hofstra, Universiteit Utrecht- Gesprekstechnieken
“Maatwerktraining gericht op het geven van praktisch toepasbare handvatten voor verscheidene communicatievraagstukken.”
L. van Waardenburg, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!”
L. Gelauff, MTEE- POP-gesprekken
“Door de training krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in.”
S. Berswerda- Gesprekstechnieken
"Fijne training, open sfeer, sluit goed aan op de eigen leerbehoeften."
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
“Een nuttige training waarbij de enthousiaste en deskundige trainer de theorie en praktijk goed weet te combineren.”
L.P. Hofstra, Universiteit Utrecht- Gesprekstechnieken
“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.”
Erik Beckers, GEA Bakel- Gesprekstechnieken
“De lesdagen heb ik als zeer prettig en leerzaam ervaren. Aanbevelenswaardig en voor herhaling vatbaar.”
Y.L. Tuyt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
“Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.”
G. de Boer, ORETC- Gesprekstechnieken
“Een must voor een effectief competentiegericht interview!”
E. van Herwijnen, Viroclinics- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“Prima training, goede combinatie van theorie en praktijk met leerzame praktijkopdrachten. De trainer deed het erg leuk.”
N. Lagerberg, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
Learnit referenties